شهردار تهران گفت: بودجه سال آینده شهرداری تهران قطعا بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان است.

 علیرضا زاکانی در حاشیه بیستمین شنبه امید و افتخار در جمع خبرنگاران در خصوص انتشار لیست املاک واگذار شده در شهرداری تهران، گفت: می‌خواهیم حق و حقوق شهر را بازگردانیم. این املاک در گذشته دست مجموعه‌ای بوده اما اکنون آن را از مجموعه‌ها پس گرفته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه منعی برای انتشار لیست وجود ندارد، افزود: این لیست باید صحت سنجی شود. ما برخوردهای قانونی خود را انجام می‌دهیم و همواره گفته‌ایم باید با گردن کلفت‌ها و قویترین‌ها برخورد کرد اما اینکه بخواهیم اسم بیاوریم را نمی‌توانم؛ از من لیست و اسامی افراد بزرگ را بخواهید. من حق ندارم آبروی فردی را ببرم. در ۲۰ سال گذشته اسامی متعددی از جمله معاون رئیس جمهور را برده‌ام اما عده‌ای می‌خواهند التهاب در جامعه ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: سالیان گذشته در حوزه املاک واگذار شده اغماض صورت گرفته بود و قراردادهای اشتباهی نوشته شده بودند.

زاکانی تاکید کرد: لوگوی شهروند ۶۰۰ میلیارد تومان بود اما سه میلیارد تومان فروخته شد و به گونه‌ای فروخته شده بود که می‌گفتند امکان ندارد بتوان این لوگو را پس گرفت اما ما اقدام کردیم و لگو را پس گرفتیم.

قرارداد یک میلیارد و ۶۰۰ میلیونی شهرداری با یک خواننده

شهردار تهران درباره قرارداد یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی سازمان فرهنگی هنری شهردار تهران با یکی از خواننده‌ها گفت: این کاری است فاخر برای حاج قاسم خوانده شده که هم دکلمه بوده و هم شعر داشته، کار ارزشمند و بزرگی بوده است.

شهردار تهران با اشاره به بودجه شهرداری تهران و برنامه چهارم توسعه گفت: برنامه را ارائه کردیم و ان‌شاءالله جمع‌بندی نهایی آن را در شورا انجام خواهیم داد. مقدمه بودجه آماده شده و بعد از آماده سازی مقدمه در انتهای هفته با معاونت‌ها جلسه انتهایی را برگزار می‌کنیم.

وی در خصوص میزان بودجه نیز گفت: قطعا بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان است و قرار است برای شهر اقدامی بزرگ انجام دهیم.