وزرای دفاع عربستان و انگلیس در دیداری که با یکدیگر داشتند، اعلامیه‌ای درباره مشارکت ریاض در برنامه‌ دفاعی اروپا امضا کردند.

رسانه‌های عربستانی اعلام کردند، خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان و بن والاس، همتای انگلیسی او اعلامیه‌ای درباره مشارکت ریاض در برنامه‌ توانمندی‌های هوایی آینده “FCAS” امضا کردند.

این اعلامیه شامل تعیین رویکرد فراگیر و مشترکی برای مشارکت آتی در عملیات‌های نبرد هوایی و تحقیق و بررسی مشارکتی است که نیازهای مربوط به توانمندی‌های موردنظر را فراهم کرده و پروژه‌های همکاری صنعتی و تحقیق و توسعه مشترک را مشخص کند.

برنامه توانمندی‌های هوایی آینده که اولین بار در سال ۲۰۱۷ توسط امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و پس از آن توسط آنگلا مرکل، صدراعظم وقت آلمان اعلام شد، قرار است از سال ۲۰۴۰ جایگزین جنگنده‌های یوروفاتر و داسو رافال شود.

این اعلامیه در دیدار روز چهارشنبه وزیر دفاع انگلیس با همتای عربستانی خود در ریاض امضا شد و دو طرف در دیداری که با یکدیگر داشتند، روابط استراتژیک دو کشور را بررسی کردند.

همچنین آنها همکاری‌های دوجانبه در زمینه نظامی و دفاعی و راه‌های تقویت و توسعه آنها، برخی موضوعات مهم مشترک، آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز تلاش‌های انجام شده برای آنها را بررسی کردند.