در جلسه هماهنگی دیپلماسی و گردشگری سلامت مقرر شد شورای راهبری دیپلماسی و گردشگری سلامت بمنظور ارتقای همکارها و هماهنگی‌های بین دستگاهی با مدیریت وزارت بهداشت و دبیری وزارت میراث و گردشگری کشورمان تشکیل شود.

جلسه هماهنگی دیپلماسی و گردشگری سلامت با حضور وزرای بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونان و مدیران ذیربط وزارت امور خارجه به میزبانی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان برگزار شد.

در این نشست ضمن مرور ظرفیت های بسیار بالای کشورمان در حوزه سلامت و درمان از جمله برخورداری کشور از کادر پزشکی و درمانی بسیار حاذق، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مجهز، تجهیزات پزشکی پیشرفته و نیز تراز بالای نظام سلامت کشور، نحوه بکارگیری این توانمندیها و ظرفیت‌ها در حوزه دیپلماسی و گردشگری سلامت مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

اهمیت گردشگری سلامت از منظر دیپلماسی عمومی و فرهنگی علاوه بر درآمدزایی آن برای کشور، مورد تاکید حاضران در این جلسه بود و با توجه به دستور رئیس جمهور کشورمان مبنی بر بکارگیری ظرفیت‌های کم نظیر ملی در حوزه دیپلماسی و گردشگری سلامت، نحوه هم افزایی میان وزارتخانه ها و دستگاه‌های داخلی بمنظور تأمین بیش از پیش هدف گذاری های ملی در این رابطه مورد مشورت و تبادل نظر قرار گرفت.

در همین راستا مقرر شد شورای راهبری دیپلماسی و گردشگری سلامت بمنظور ارتقای همکارها و هماهنگی‌های بین دستگاهی با مدیریت وزارت بهداشت و دبیری وزارت میراث و گردشگری کشورمان تشکیل شود.