رئیس سابق فدراسیون فوتبال با بیان این که از نظر زیرساخت ها بسیار ضعیف هستیم، گفت: در آسیا به تنها چیزی که افتخار می کردیم تماشاگران بودند که متاسفانه در رقابت لیگ برتر فوتبال آن هم از ما گرفتند.

علی کفاشیان در نشست خبری با بیان این که وضعیت زیرساخت ها در کشور تاسف برانگیز است، خاطرنشان کرد: اگر وزارت ورزش و دولت امکانات ورزشی را به بخش های خصوصی واگذار کنند تحول بزرگی در ورزش رخ می دهد. در حال حاضر به اکثر استان هایی که جزو مناطق محروم هستند مراجعه می‌کنیم شاهد آن هستیم که بسیاری از استادیوم ها که قرار بود به عنوان مثال ۱۵ سال پیش ساخته شود مخروبه ای بیش از آنها باقی نمانده در صورتی که اگر همین استادیوم ها به بخش خصوصی واگذار شوند چنین سرنوشتی را نخواهند داشت. 

وی همچنین به ساخت و ساز سکوهای آزادی اشاره کرد و گفت: تا زمانی که این کار به بخش خصوصی واگذار نشود تصور نمی کنیم به این زودی ها به نتیجه مثبتی برسد. جایی که دولت توان و بودجه کافی برای بازسازی در کل کشور ندارد بهترین راهکار واگذاری به بخش خصوصی است. متاسفانه شرایط به گونه ای است که اگر جایی زیرساخت مناسبی دارد، به ۱۰ جا اجاره داده می شود که این جای تاسف دارد.

وی درباره برگزاری دیدار پرسپولیس و آلومینیوم در آزادی بدون حضور تماشاگر گفت: ما اگر استادیوم استاندارد نداریم، بهترین تماشاگران را در آسیا داریم که همیشه به آن افتخار می کنیم که متاسفانه آن را نیز از ما گرفتند.

رئیس هیات مدیره باشگاه مهرعظام در پاسخ به این پرسش که آیا قصد تیمداری هم دارید، افزود: اعتقاد نداریم که برای لیگ برتر امتیاز بگیریم هدف بر این است که با ورود بخش خصوصی استعدادها را از پایه شناسایی و پس از سرمایه گذاری روی آن ها نخبگان را کم کم به تیم های ملی و باشگاهی تزریق کنیم بدون این که هزینه سنگینی را پرداخت کنند. برای این که بتوانیم در باشگاه مهرعظام استعدادهای خوبی را شناسایی و در آینده به تیم های ملی، باشگاهی و استانی تزریق کنیم. با قلعه نوعی جلسه ای داشتم تا از تجربیات او نیز استفاده کنیم، او نیز قول هر گونه همکاری را به ما داد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با AFC و فیفا نیز در ارتباط هستید یا خیر؟ تصریح کرد: اخیرا فیفا و ای اف سی از فدراسیون فوتبال درخواست کرده بودند که فعالیتهای اجتماعی که در کشور انجام می‌شود را منعکس کنند که ما در این زمینه سعی کردیم کارهایی که در باشگاه مهرعظام انجام می شود  را در راستای مسوولیت های اجتماعی منعکس کنیم. برای پیشبرد اهدافمان چیزی حدود ۴۴۰ مربی در کشور از ما حقوق دریافت می کنند که امیدواریم با حضور این مربیان در آینده به اهداف پیش بینی شده دست پیدا کنیم.

کفاشیان در پایان افزود: سال گذشته جشنواره خود را با حضور ۱۲ تیم در بخش پسراk و ۹ تیم در بخش دختران برگزار کردیم که امسال این تعداد به ۱۸ تیم پسران و ۱۵ تیم در بخش دختران افزایش پیدا کرده که از ۳۱ مرداد تا ۹ شهریور در مجتمع گردشگری کوثر البرز (کردان) رقابت خواهند کرد.