سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی از پنج گروه لیگ قهرمانان در منطقه غرب قاره کهن نوشت.

قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۴-۲۰۲۳ در کوالالامپور برگزار شد و پرسپولیس، سپاهان و نساجی، سه نماینده ایران در این رقابت‌ها حریفان خود را شناختند.

گروه‌بندی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب:

گروه A: پاختاکور – الفیحاء عربستان – آخال – العین

گروه B: السد – نسف قارشی – الفیصلی اردن – شارجه

گروه C: الاتحاد عربستان – سپاهان – نیروی هوایی عراق – آلمالیق

گروه D: الهلال – نساجی – بمبئی‌سیتی هند – نوباهور (نوبهار) ازبکستان

گروه E: پرسپولیس – الدحیل – استقلال تاجیکستان – النصر عربستان

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به بررسی گروه‌های لیگ قهرمانان آسیا پرداخت:

«۴۰ تیم باشگاهی آسیا در ۱۰ گروه چهار تیمی قرار گرفتند که از این ۴۰ تیم، هشت تیم سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را دارند. 

گروه A: پاختاکور – الفیحاء عربستان – آخال – العین

در این گروه پاختاکور ازبکستان شانس خوبی برای صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی دارد اما باید با احتیاط مقابل حریفان خود در گروه A قرار بگیرد. الفیحاء قطعا می‌خواهد تیم‌های دیگر را تحت تاثیر قرار دارد. آخال ترکمنستان نیز قصد دارد عملکرد خوبش در سال ۲۰۲۲ را که منجر به کسب چهار امتیاز شد، بهبود بخشد. العین امارات فاتح اولین دوره لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۰۳ نیز پس از دو سال غیبت به مسابقات بازگشته است.

گروه B: السد – نسف‌قارشی – الفیصلی اردن – شارجه

السد قطر پس از ناکامی در صعود از مرحله گروهی در سال ۲۰۲۲، به دنبال اثبات خود در فصل جدید است. نسف‌قارشی و السد دوباره در مرحله گروهی به مصاف هم می‌روند. الفیصلی اردن مشتاق است در اولین حضورش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا خود را ثابت کند و شارجه امارات پس از پیروزی ۳-۱ خارج از خانه مقابل تراکتور در پلی‌آف با اعتمادبه‌نفس به این رقابت‌ها خواهد رفت.

گروه C: الاتحاد عربستان – سپاهان – نیروی هوایی عراق – آلمالیق

الاتحاد، قهرمان فصل قبل لیگ عربستان، شانس نخست کسب مقام اول گروه است. این تیم عربستانی فصل را با سه برد متوالی در فرم خوبی آغاز کرده است. الاتحاد با بهره‌گیری از ستارگانی چون کریم بنزما و انگولو کانته به همراه فابینیوی برزیلی مطمئن است که می‌تواند همچون سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ که قهرمان لیگ قهرمانان شد این عنوان را تکرار کند. البته حریفان الاتحاد دست‌وپا بسته نخواهند بود و الاتحاد نمی‌تواند سپاهان، نیروی هوایی عراق و آلمالیق را دست کم بگیرد.

گروه D: الهلال – نساجی – بمبئی‌سیتی هند – نوباهور (نوبهار) ازبکستان

الهلال، قهرمان دو دوره لیگ قهرمانان آسیا، به اندازه دیگر تیم‌های قدر عربستانی مملو از ستاره‌هایی است که نیمار برزیلی یکی از آنهاست. الهلال می‌خواهد برای سومین عنوان قهرمانی‌اش در پنج سال اخیر تلاش کند. نایب‌قهرمان فصل قبل می‌تواند روی آلکساندر میتروویچ، کالیدو کولیبالی، سرگئی میلینکوویچ ساویچ، روبن نوس و مالکوم و همچنین سالم الدوساری حساب کند. رقبای الهلال در دور گروهی نساجی مازندران، بمبئی‌سیتی هندوستان و نوباهور ازبکستان‌اند.

گروه E: پرسپولیس – الدحیل – استقلال تاجیکستان – النصر عربستان

النصر عربستان می‌داند در گروه E چالش سختی را پیش رو دارد. النصر با وجود جذب ستارگان زیاد، فصل جدید لیگ عربستان را با دو شکست متوالی آغاز کرد ولی روز جمعه ۵ – ۰ الفاتح را شکست داد. کریستیانو رونالدو در این بازی هت‌تریک کرد و سادیو مانه هم در این بازی گل زد. الدحیل، قهرمان قطر، فصل را با سربلندی آغاز کرده. پرسپولیس، نایب‌قهرمان دو دوره لیگ قهرمانان آسیا، در لیگ برتر ایران نیز لیگ را خوب شروع کرده است در حالی که استقلال به نظر می‌رسد برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در تاجیکستان موقعیت خوبی داشته باشد و زمینه را برای یک گروه جذاب فراهم کرده است.