شهردار تهران گفت: ۱۶ هزار ساختمان‌ ناایمن وجود دارد، اکنون بیش از دو هزار ساختمان‌ها پایش شده‌اند، ۸-۹ دستگاه برای اولین بار در تاریخ شهر تهران دست به دست هم داده‌اند تا از داخل و خارج شهرداری کمک کنند که این پایش به‌دقت انجام شود و در جهت ایمن‌سازی حرکت شود.

علیرضا زاکانی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: اخبار منتشر شده درباره سگ‌گردانی در شهر گفت: سگ‌گردانی در شهر کار بسیار اشتباهی است و بدون مقدمات قاعده و قانونمندی و رعایت شرایط کار نادرستی است و مراجع قانونی حتما باید رسیدگی کنند و فرهنگ این کار را تغییر بدهند که اگر کسی بخواهد این کار را انجام دهد با ضوابط انجام دهد.

وی درباره اقدام شهرداری در زمینه برخورد با سگ‌گردانی گفت: شهرداری در این زمینه کاری انجام نداده زیرا شهرداری متولی سگ‌های وحشی و سگ‌های بدون صاحب است.

شهردار تهران درباره ساختمان‌های ناایمن نیز گفت: ۱۶ هزار ساختمان‌ ناایمن وجود دارد، اکنون بیش از دو هزار ساختمان‌ها پایش شده‌اند و گزارش اولیه آن نیز ارسال شده است و بحمدالله ۸-۹ دستگاه برای اولین بار در تاریخ شهر تهران دست به دست هم داده‌اند تا از داخل و خارج شهرداری کمک کنند که این پایش به‌دقت انجام شود و در جهت ایمن‌سازی حرکت شود.

زاکانی بیان کرد: برخی از این ساختمان‌ها باید نوسازی شوند برخی دیگر نیز بازسازی و بخش عمده این ساختمان‌ها نیز باید ایمن‌سازی شوند.

وی درباره تامین اتوبوس داخل شهری در تهران گفت: از زمانی که دولت سیزدهم سر کار آمد و شورای شهر ششم مستقر شد و مدیریت شهری انتخاب شد، هزار و ۸۶۰ اتوبوس تحویل گرفتیم که از این تعداد کمتر از هزار اتوبوس در خط فعال بودند.

شهردار تهران بیان کرد: هم‌اکنون بیش از دو هزار و ۵۰ اتوبوس فعال در خط داریم اما دو هزار و ۵۰۰ دستگاه از داخل کشور و از چهار شرکت خریداری کردیم که از این تعداد، ۵۰۰ اتوبوس برقی و دو هزار اتوبوس دیزل است.

زاکانی خاطرنشان کرد: دو هزار و ۱۹۴ اتوبوس نیز از خارج از کشور برای واردات دنبال کرده‌ایم که عملا اگر این اتفاق بیافتد و تا سال آینده تکمیل شود ظرفیت حمل و نقلی شهر تهران در نقطه بی‌نظیری نسبت به گذشته خود قرار می‌گیرد و بسیاری از مشکلات مردم حل می‌شود.

وی با اشاره به برقی‌سازی تاکسیرانی، ون و موتورسیکلت گفت: علاوه بر این اتوبوس‌های برقی، تا سال آینده کار برقی‌سازی برای ۱۰ هزار ون، ۲۵ هزار تاکسی و یکصد هزار موتورسیکلت نیز انجام خواهد شد.

شهردار تهران ادامه داد: کار اصلی و جدی واردات ۷۹۱ واگن از سال آینده آغاز خواهد شد و با داخلی‌سازی آن شرایط ظرفیت دو برابر وضعیت فعلی واگن‌ها را با ملحقات یکصدو ۱۳ دستگاه و ۲۸۰ دستگاه واگن خواهیم داشت که به لطف الهی تقریبا در آینده نزدیک مدل حمل و نقلی تهران رویکرد جدیدی را به خود خواهد دید که در تاریخ خود بی‌سابقه است.