واحد نخست تصفیه‌خانه فاضلاب مهرآباد رودهن با اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد ریال و با ظرفیت ۴۰۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

این تصفیه‌خانه جمعیت بیش از ۲۵ هزار نفر را زیر پوشش قرار داده و سرمایه گذاری انجام شده ۲۵۰۰ میلیارد ریال است.

آیت الله رئیسی رئیس جمهور و برخی اعضای هیأت دولت سیزدهم در ادامه دور سفرهای خود به شهرستان‌های استان تهران، امروز پنجشنبه به شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه سفر کردند.

واحد اول تصفیه‌خانه فاضلاب مهرآباد رودهن با حضور وزیر نیرو بهره‌برداری شد

تصفیه‌خانه فاضلاب مهرآباد رودهن در ۲ واحد با ظرفیت هشت‌هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای زیر پوشش قراردادن جمعیتی نزدیک به ۵۰ هزار نفر با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ساخته شده و آماده بهره‌برداری است.

واحد اول تصفیه‌خانه فاضلاب مهرآباد رودهن با حضور وزیر نیرو بهره‌برداری شد

این تصفیه‌خانه نمونه‌ای از تبلور اراده جهادی است که در مدت یک‌ سال و با عزم و اراده کارکنان آبفای شرق استان تهران، با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی ساخته شده و هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است.

️تصفیه‌خانه فاضلاب مهرآباد رودهن با هدف جلوگیری از آلودگی منابع آب، خاک و محیط زیست، ارتقای سطح بهداشت عمومی، تولید پساب و تغذیه آبخوان‌ها و همچنین تحقق مصوبات شورای عالی امنیت ملی در دستور ساخت قرار گرفت.

️عملیات اجرایی ساخت واحد نخست و تاسیسات مشترک این تصفیه‌خانه به ظرفیت چهار هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای زیر پوشش قرار دادن جمعیتی معادل ۲۵هزار نفر تیر ماه ۱۴۰۱در دستور کار این شرکت قرار گرفت و با توجه به اهمیت و ضرورت، بلافاصله عملیات اجرایی آن آغاز شد.

️این تصفیه‌خانه با فرایند پیشرفته و از نوع لجن فعال با قابلیت حذف ازت و فسفر برای تصفیه فاضلاب تولیدی مساکن مهر و مهرآباد در زمینی به مساحت ۲۱هزار متر مربع طراحی شده است و پساب حاصل از این تصفیه‌خانه برای مصارف کشاورزی، صنعت و تغذیه آب‌خوان‌ها استفاده خواهد شد.

ساخت این تصفیه‌خانه از جمله اقدامات مهمی است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن با کیفیت بسیار مطلوب در کشور رقم خورده است.