وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با قدردانی از حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: این حماسه‌آفرینی ملت ایران در ۲۲ بهمن با حضور در پای صندوق‌های رای در ۱۱ اسفند تکمیل می‌شود.

 سید صولت مرتضوی روز یکشنبه در سخنرانی پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع مردم شهرکرد با ابلاغ سلام آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به مردم این استان افزود: سلام رییس‌جمهور کشور، یار امام و مدافع حقوق مستضعفان را به مردم خوب استان تقدیم می‌کنم.

وی ادامه داد: دهه فجر امسال مقارن با عید سعید و بزرگ مبعث بود، بعثت نبی مکرم اسلام(ص) هدیه خداوند به عالم بشریت و هدایتگر انسان از ظلمت به نور است.

مرتضوی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در دیداری که با کارگزاران نظام به مناسبت عید مبعث داشتند؛ فرمودند بعث ۲ رکن داشت، رکن دعوت که الهی بود و رکن اجابت مردمانی که حق طلب بودند و ایشان در ادامه فرمایشات خود عنوان کردند؛ انقلاب اسلامی ما هم تداوم بعثت است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تبریک فجر ۴۵ انقلاب اسلامی، افزود: چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و امت خداجو ، همواره در صف اول بوده‌اند و در جبهه‌های علیه استکبار و خودکفایی و خوداتکایی و در فتح قله‌های دانش مبارزه و پایداری می‌کنند.

مرتضوی با تاکید بر اینکه ۲۲ بهمن سال ۵۷ روز پایان وابستگی به بیگانگان و رهایی از اسارت بود، اظهار داشت: امام در ابتدای زمامداری‌اش به ۲ رکن اساسی یعنی استقلال و آزادی مردم را بشارت داد و استقلال جمهوری اسلامی ایران در کمتر ملتی و کمتر کشوری قابل مشاهده است.

وی با تاکید بر اینکه ۲۲ بهمن نماد انسجام و خواست یک ملت در مقابل اراده جهانیان است، تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست که جهان استکبار از غرب تا شرق پشتیبان نظام ستم‌شاهی بود اما امام امت بساط استکبار را در هم پیچید و این انقلاب همچنان با رهبری ولی‌فقیه و همراهی مردم به راه خود ادامه می‌دهد.

این عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: انقلاب اسلامی نه در درون مرزها بلکه انقلابی اثرگذار در نظام سیاسی جهان است و قدرت و نظریه عدالت اجتماعی را ذیل حکومت دینی و ولایت فقیه بازتعریف کرد.

مرتضوی به مناسبت‌های روز ۲۰ بهمن نیز اشاره کرد و گفت: در ۲۰ بهمن بیعت همافران ارتش و بیعت بختیاری‌ها با امام راحل را شاهد بودیم که بیعت همافران بستر پیروزی زودهنگام انقلاب اسلامی را فراهم کرد و بیعت بختیاری‌ها نیز در تسریع سقوط حکومت بختیار موثر بود و بستر پیروزی انقلاب را فراهم کرد.

وی برگزاری یک انتخابات با حضور مردم در تعیین سرنوشت خود را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: بعد از ۴۵ سال از حکومت اسلامی به طور میانگین هر سال یک بار انتخابات در کشور برگزار شده است که این نشان می‌دهد مردم در سرنوشت خود سهیم هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی سن امید به زندگی از ۵۶ به ۷۵ سال رسیده و گستره علم و دانش در همه جای کشور گسترده شده است و امروز سخت‌ترین اعمال جراحی در دورترین نقطه کشور انجام می گیرد.

مرتضوی به پیشرفت‌های کشور در حوزه دفاعی و نظامی نیز اشاره کرد و گفت: این پیشرفت‌ها سبب شده تا دشمنان ما گزینه‌ای جز مذاکره توام با حفظ عزت ایران روی میز خود نداشته باشند.

وی با بیان اینکه انتخابات مظهر جمهوریت نظام اسلامی است، یادآور شد: علاوه‌بر آن انتخابات حق مردم است و رهبر معظم انقلاب چهار راهبرد مشارکت، رقابت، صحت انتخابات و مشارکت را برای آن تعریف کرده‌اند.

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: وزارت کشور و شورای نگهبان به عنوان حافظ جمهوریت و اسلامیت بستر مشارکت مردم را فراهم کرده‌اند.

مرتضوی ادامه داد: در حوزه رقابت نیز ۱۵ هزار نفر برای کسب ۲۹۰ کرسی مجلس تایید صلاحیت شده‌اند به‌طوری‌ که به ازای هر صندلی ۵۰ نفر با هم رقابت می‌کنند که در هیچ کجای دنیا چنین رقابت سالمی وجود ندارد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند انتخابات حق‌الناس است و دولت جمهوری اسلامی به عنوان مجری انتخابات پای صحت انتخابات ایستاده است.

مرتضوی تاکید کرد: هم امنیت، هم مشارکت، هم رقابت و هم صیانت از انتخابات در کشور ما مردم پایه و مردم محور است.

به گزارش ایرنا، راهپیمایی ۲۲ بهمن در ۱۲ شهرستان برگزار شد و در شهرکرد نیز از ساعت ۱۰ صبح راهپیمایی ۲۲ بهمن را آغاز شد و در نهایت شرکت‌کنندگان در راهپیمایی در مصلای امام خمینی(ره) این شهر تجمع کردند.