وزیر خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد طرح‌های کشورهای غربی برای منزوی کردن روسیه شکست خورده است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با تاکید بر آمادگی روسیه برای دستیابی به یک حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک برای اوضاع در اوکراین، بر لزوم در نظر گرفتن منافع این کشور و حقایق میدانی تاکید کرد.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: آمریکا تلاش می‌کند آشوب در جهان را از طریق برهم زدن ثبات مناطق جهان اداره کند. ما آماده حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک نزاع در اوکراین به شرط توجه به حقایق میدانی هستیم.

وزیر امور خارجه روسیه در جلسه دولت در دوما گفت: «همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با تاکر کارلسون تاکید کرد ما از حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک بر اساس مد نظر قرار دادن منافع مشروع خود و بر اساس در نظر گرفتن حقایق استقبال می‌کنیم.»

لاوروف با اشاره به اینکه روسیه در چارچوب گروه ۲۰ مانع از سیاست «اوکراینی سازی» خواهد شد، خاطرنشان کرد: روسیه به کار خود در چارچوب این گروه ادامه خواهد داد.

وی در سخنرانی خود در برابر دومای روسیه گفت: ما به همراه کشورهای جنوب جهانی به خنثی کردن تلاش‌های اقلیت غربی برای تبدیل G۲۰ به ابزاری برای دستیابی به اهداف محدود خودخواهانه خود از جمله «اوکراینی کردن» دستور کار این بلوک ادامه خواهیم داد.

لاوروف افزود: در چارچوب تفاهم متقابل فزاینده با کشورهای شرق و جنوب جهان درباره تصویر آینده، منطقی به نظر می‌رسد که برنامه‌های اقلیت غرب برای منزوی کردن روسیه شکست خورده‌ است.

به نقل از اسپوتنیک، وی تأکید کرد: حتی صاحبان سیاست ضد روسی نیز مجبور به اعتراف به این موضوع هستند. اما آنها پتانسیل اقدام تهاجمی را تمام نکرده‌اند و به افزایش فشار بر مسکو و متحدانش ادامه خواهند داد. برای انجام این کار، نه تنها از نیروهای اوکراینی، بلکه از زرادخانه گسترده‌ای از ابزارهای جنگ ترکیبی شامل اقتصاد، مالی، فضای اطلاعات، فرهنگ و ورزش استفاده خواهند کرد.

لاوروف تأکید کرد: همه این اقدامات غرب را می‌توان هر روز مشاهده کرد. واشنگتن و متحدانش از رویاهای خود برای شکست استراتژیک ما دست نمی‌کشند اما اخیرا با مشاهده اقدامات موفقیت آمیز ارتش روسیه در صحنه عملیات اوکراین، غرب دیگر صحبتی از پیروزی خود نمی‌کند، اما در مورد چگونگی ممانعت از پیروزی ولادیمیر پوتین حرف می‌زند.

لاوروف تأکید کرد: امنیت روسیه از جمله امنیت مناطق جدید به طور قابل اعتمادی تضمین خواهد شد و اهداف عملیات ویژه در این زمینه محقق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: انحصار حل و فصل درگیری در خاورمیانه منجر به نابسامانی اوضاع و افزایش تنش در این منطقه استراتژیک خواهد شد.