رئیس‌جمهور گفت: منزوی کردن زنان را قبول نداریم. نگاه ما به زنان همان نگاه اسلام است که معتقد است دختران می‌توانند همسران و مادران ارزشمندی باشند و در عرصه اجتماع نیز نقش‌آفرینی کنند.

سیدابراهیم رئیسی پیش از ظهر چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مراسم جشن گرامیداشت روز دختر؛ «دختران آرمانی» اظهار کرد: شما دختران هدیه خداوند هستید ما به شما به عنوان هدایای گرانقدر پروردگار نگاه می‌کنیم.

وی با بیان این‌که «شما دختران در جامعه نقش‌آفرین هستید» اظهار کرد: ما نگاه مغرب زمین درباره زنان را قبول نداریم که به زن و دختر نگاه ابزاری دارد. نگاه دیگر هم که می‌خواهد زنان را از نقش‌آفرینی در جامعه جدا کند قبول نداریم این نگاه هیچ نقشی برای زنان در تعیین سرنوشت و جامعه و سیاست و اقتصاد قائل نیست؛ لذا ما منزوی کردن زنان را قبول نداریم.

وی ادامه داد: نگاه ما به زنان و دختران همان نگاه رهبری مبتنی بر نگاه عمیق اسلام است که معتقد است دختران می‌توانند همسران و مادران ارزشمندی و محور خانواده باشند و همچنین در عرصه اجتماع نقش‌آفرینی کنند؛ خانواده بسیار اهمیت دارد.

رئیس‌جمهور با اشاره به نقش زنان در کشور اظهار کرد: ما اساتید، معلمان، مدیران و مخترعان زیادی از بانوان در کشور داریم که این افتخاری برای کشور است. زنان در عرصه‌های ورزشی هم افتخارآفرینی دارند روز گذشته در جمع مدال‌آوران بودم که دختران در عرصه‌های ورزشی افتخارآفرینی کرده و با قهرمانی پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را برافراشتند. دختران در المپیادها هم افتخار آفریدند همچنین در عرصه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی، پژوهشی و تحقیقاتی هم نقش‌آفرین هستند.

وی تاکید کرد: دختران امروز آینده‌سازان و نقش‌آفرینان کشور هستند که آینده کشور به دست توانمند و فکر آنها رقم می‌خورد.

وی با قدردانی از مربیان و والدین دختران تصریح کرد: قدر پدر، مادر و معلم‌هایتان را بدانید قدر رهبر فرزانه انقلاب را بدانید که افتخار و عزت همه ما هستند قدر همه کسانی که برای شما تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند را بدانید.

رئیس‌جمهور با اشاره به روز دختر هم گفت: همه روزها، هفته‌ها و ماه‌ها و سال‌ها باید قدر دخترها را دانست همچنان که پیغمبر، امامان، پیشوایان و شهدای عالی‌قدر قدر دختران را می‌دانستند؛ اینها الگوهای ما هستند و ما باید از آن‌ها پیروی کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که به برکت نام حضرت معصومه(س) کشور بتواند در عرصه‌های مختلف پیشرفت داشته باشد. پیشرفت کشور به دست جوانان و دختران رقم می‌خورد که آن‌ها آینده‌ساز کشور هستند.

وی گفت: ما هم به عنوان دولت و همه مسئولان افتخار می‌کنیم که خدمتگزار شما دختران باشیم و بتوانیم کاری انجام دهیم که شما دختران والدین و مربیان‌تان راضی باشند.

رئیسی در پایان اظهار کرد: در این جمع و از این تریبون به همه دختران ایران زمین روز دختر را تبریک می‌گویم؛ دختر یعنی مهربانی، زیبایی، عشق، عاطفه، احساس افتخار، رحمت الهی و وجود دوست داشتنی. با همه وجود می‌گویم دختران‌مان همه شما را دوست دارم.