وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات الکترونیکی ریاست جمهوری را دارد.

عیسی زارع‌پور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران  گفت: کشور نیازمند کار اساسی است که آن هم توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور در لایه‌های مختلف است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: آخرین حضور رئیس جمهور شهید در وزارت ارتباطات در آستانه روز جهانی ارتباطات بود، افتتاح توسعه شبکه انتقال کشور، افزایش بیش از ۸۰ درصدی  ظرفیت شبکه انتقال کشور، توسعه ۹۵ درصدی شبکه آی پی کشور در دولت سیزدهم انجام شد. در لایه دسترسی هم پروژه بزرگ ایجاد پوشش فیبر نوری، توسعه کسب و کارها و توسعه نسل پنجم را داشتیم.

وی با اشاره به کاهش سرعت اینترنت در روزهای گذشته، اظهار داشت: این موضوع مربوط به مسأله یکی از ارائه‌دهندگان خدمات فضای ابری خارجی بود که برطرف شد و ما مشکلی در شبکه نداشتیم. در راستای تحقق وعده‌ای که به مردم دادیم تا پایان خرداد ماه،  ۳۰ درصد به سرعت اینترنت همراه اضافه می‌شود، یک داشبورد طراحی شده که من در گذشته آدرس آن را اعلام کردم که هر ۲ هفته یکبار به روز می‌شود و ارزیابی نهایی آن در خرداد اعلام خواهیم کرد. اگر اپراتورها به تعهدات خود عمل نکنند، حتما با آنها برخورد می‌شود.

زارع‌پور با اشاره به تمهیدات وزارت ارتباطات در زمینه انتخابات، تأکید کرد: بسته به نظر شورای نگهبان نحوه احراز هویت و رای‌گیری به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. با توجه به تجربه دو یا سه ماه گذشته در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، ما برای هر دو سناریو آماده هستیم.

وزیر ارتباطات گفت: در انتخابات مجلس در هر دو مرحله دستگاه‌ها به طور کامل متصل شدند و پوشش نزدیک به صد در صدی داشتیم که تجربه ذی‌قیمتی است. اگر شورای نگهبان موافقت کند، ما آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات الکترونیکی ریاست جمهوری را داریم.

وی با اشاره به آخرین حضور رئیس جمهور در وزارت ارتباطات اظهار داشت: رئیس جمهور شهید، از اینکه در بخش فضایی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کردیم، بسیار تمجید کرد و گفت مسیر ادامه پیدا کند. در حوزه تولید محتوا هم اگرچه وزارت ارتباطات وظیفه‌ای ندارد اما به تعبیر ایشان می‌تواند بقیه دستگاه‌ها را برانگیزاند و به آن‌ها کمک کند. 

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: در مجموع دستوراتی که رئیس جمهور صادر کرد را دنبال می‌کنیم. پروژه فیبر نوری در شهرهای متعدد جلو می‌رود و در فصل تابستان افتتاح می‌شود. 

وی گفت: بنا بود سومین جلسه شورای عالی فضای مجازی با حضور رئیس جمهور برگزار شود که این توفیق از ما گرفته شد و امیدواریم که به زودی با حضور آقای مخبر برگزار شود.