نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی توسعه منابع انسانی با حضور معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی به همراه جمعی از مدیران و کارشناسان منابع انسانی کشور آغاز به کار کرد.

رئیس هیات عامل ایدرو پیشنهاد ایجاد سازمانی مستقل و غیر دولتی برای ارزیابی و رتبه بندی مدیران را مطرح کرد تا به بهبود نظام حکمرانی کشور کمک کند.

احمدی با اشاره به اینکه باید توجه مدیران ارشد به حوزه منابع انسانی و ارزش‌آفرینی‌های ناشی از آن جلب شود، خاطرنشان کرد: در کشور ما نگاه سنتی به دارایی‌های مادی و فیزیکی همچنان غالب است و این موضوع در سمینارها و همایش‌ها نیز به وضوح دیده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برای ارتقای حوزه منابع انسانی نیاز به تغییر دیدگاه و تمرکز بر این حوزه ضروری است، گفت: مدیران حرفه ای میبایست رتبه بندی، ارزیابی و گریدبندی شوند و انتخاب مدیران بر این مبنا باشد چرا که این موضوع برای پیشرفت و موفقیت سازمان‌ها بسیار ضروری است.

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در ادامه پیشنهاد ایجاد سازمانی مستقل و غیردولتی برای ارزیابی و رتبه‌بندی مدیران را مطرح کرد تا به بهبود نظام حکمرانی کشور کمک کند.

رئیس شورای سیاست گذاری نوزدهمین کنفرانس بین المللی توسعه منابع انسانی بر اهمیت حرفه‌ای بودن مدیران سازمان ها تاکید کرد و افزود: یک مدیر حرفه‌ای باید با دستاوردهایش سنجیده شود، نه تعداد مشاغلی که در طول سال‌ها عهده‌دار بوده است.

وی همچنین به نیاز به تغییر نظام پرداخت از زمان‌محور به عملکرد محور اشاره کرد و توضیح داد: در سازمان‌های سنتی، تمرکز بر حضور فیزیکی افراد است، در حالی که باید به کارایی و عملکرد آنها توجه بیشتری شود.

در ادامه این کنفرانس اعطای جوایز به سازمان های برتر پانزدهمین دوره جایزه تعالی صورت پذیرفت.