رئیس قوه قضاییه در دیدار با شورای عالی قضایی قطر گفت: همکاری‌های دو کشور ایران و قطر در حوزه مسائل سیاسی و منطقه‌ای، مطلوب و روبه پیشرفت است و این امر طی سالیان اخیر و در دوره ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور فقید کشورمان، برجسته‌تر بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، بعد از ظهر امروز به همراه هیئت بلندپایه مقامات قضایی کشورمان در پاسخ به دعوت رسمی رئیس شورای‌عالی قضایی قطر، وارد دوحه پایتخت کشور قطر شد و در بدو ورود به فرودگاه دوحه، مورد استقبال رسمی «حسن بن لحدان الحسن المهندی» رئیس شورای عالی قضایی قطر و سایر مقامات عالی قضایی این کشور قرار گرفت.

محسنی اژه‌ای طی سخنانی در بدو ورود به دوحه قطر، ضمن تاکید بر توسعه همکاری‌ها و روابط ایران و قطر در حوزه‌های مختلف به ویژه امور قضایی، اظهارکرد: همکاری‌های دو کشور ایران و قطر در حوزه مسائل سیاسی و منطقه‌ای، مطلوب و روبه پیشرفت است و این امر طی سالیان اخیر و در دوره ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور فقید کشورمان، برجسته‌تر بوده است؛ اساساً به هر میزان که مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی طرفین توسعه یابد، به موازات آن، لازم است که در حوزه مناسبات حقوقی و قضایی نیز گسترش و انبساط حاصل شود.

رئیس شورای عالی قضایی قطر نیز طی سخنانی در آیین استقبال از رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران، ضمن اظهار تاسف از شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان اظهار کرد: ما تمایل داشتیم که سفر رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران و هیئت عالی قضایی ایرانی به قطر بیشتر از یک روز می‌بود تا می‌توانستیم بیشتر در خدمت این عزیزان باشیم؛ ما در نظر داشتیم که رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران بازدیدی از دادگاه‌های قطر و روند دادرسی در این دادگاه‌ها داشته باشند و در بازدید از ایران ان نیز ما در جریان روند پیشرفت قضایی شما قرار می‌گرفتیم، ولی با توجه به وقت کم و یک روزه بودن سفر، این امر محقق نشد. 

وی افزود: ما از توسعه و تعمیق مراودات دو کشور قطر و ایران خصوصاً در حوزه قضایی بسیار استقبال می‌کنیم و امیدواریم در آینده نزدیک، شرایط و بستری مهیا شود که مقامات عالی قضایی ایرانی و قطری بتوانند روند برگزاری دادگاه‌ها در کشورهای همدیگر را به صورت حضوری مشاهده کنند. 

رئیس شورای عالی قضایی قطر ضمن ابراز تمایل برای سفر به ایران در آینده نزدیک، اظهارکرد: با توجه به مجاورت دو کشور ایران و قطر، جامعه ایرانیان حاضر در کشور ما، جامعه گسترده‌ای است و نگاه ما به ایرانیان حاضر در قطر، مانند نگاهی است که به خود شهروندان قطری داریم.

بر اساس اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، وی همچنین بر ضرورت گسترش همکاری‌های قضایی و غیرقضایی دو کشور قطر و ایران نیز تاکید کرد. 

دیدار با امیر قطر و رئیس شورای عالی قضایی این کشور و همچنین دیدار با ایرانیان مقیم قطر و انعقاد چند تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه با محوریت موضوعات قضایی، از جمله برنامه‌های سفر رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران و هیئت بلندپایه مقامات قضایی کشورمان به قطر هستند.