معاون سیاسی وزارت امور خارجه تاکید کرد: تروریسم تکفیری در سراسر منطقه و فراتر از آن، خونریزی و ناامنی ایجاد کرده است.

«سید عباس عراقچی»  در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «در پی حمله وحشیانه به دانشگاه کابل که منجر به شهادت بیش از ۲۰ دانشجوی بی‌گناه شد، امروز در سفارت افغانستان، همدردی و تسلیت خود را در سفارت افغانستان ثبت کردم.» 

 معاون سیاسی وزارت امور خارجه ادامه داد: «تروریسم تکفیری در سراسر منطقه و فراتر از آن، خونریزی و ناامنی ایجاد کرده است.» 

عراقچی در دفتر یادبود قربانیان این اقدام تروریستی نوشت: اینجانب به نمایندگی از طرف جمهوری اسلامی ایران قتل دانشجویان بیگناه در دانشگاه کابل در حمله وحشیانه عناصر داعشی را به شدت محکوم کرده و ضمن تسلیت به دولت و ملت افغانستان، مراتب همدردی خود را با خانواده‌های قربانیان این حمله ددمنشانه ابراز می‌کنم. تروریسم تکفیری حدی برای جنایت قائل نیست. از افغانستان تا عراق و سوریه و دیگر کشورهای اسلامی و از آسیای غربی تا شمال آفریقا و قفقاز و حتی اروپا، تنها بی ثباتی و ناامنی به همراه آورده و مردم را عزادار جنایت‌های خود کرده است. تروریسم مرز نمی‌شناسد و مبارزه با آن نیز نمی‌تواند محدود به مرزها باشد. جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم و دولت افغانستان برای مبارزه با تروریسم و رسیدن به صلح و آشتی است. از درگاه خداوند متعال برای قربانیان این حادثه تلخ غفران الهی و برای بازماندگان آنها صبر و اجر مسالت می‌کنم.

وی در توییت خود از هشتگ #جان_پدر_کجاستی استفاده کرد.

روز دوشنبه،  سه مهاجم مسلح با ورود به دانشگاه کابل پس از انفجار بمبی، شماری از دانشجویان این دانشگاه را به رگبار بستند که در پی این حادثه مسلحانه تروریستی ۲۲ دانشجو کشته و افزون بر ۴۰ تن نیز زخمی شدند.