قیمت مصوب هرکیلو تخم مرغ از درب مرغداری ها ۱۴هزار تومان، قیمت عمده آن جهت تحویل درب مغازه ها ۱۵هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف کننده ۱۷ هزارتومان است و هر شانه تخم مرغ دوکیلویی برای مصرف کننده ۳۴هزارتومان خواهد شد.تخم مرغ با قیمت مصوب به صورت محدود در میادین و صنف در حال توزیع است و یک هفته تا 10 روز آینده قیمت آن کاهش می یابد و قیمت مصوب و قیمت بازار یکی خواهد شد.

مونا رمضانپور/کمبود نهاده ها و افزایش قیمت نهاده ها در بازار آزاد قیمت  تمام شده تخم‌مرغ را بالا تر از تعرفه های دولتی برده است، ولی خوشبختانه مشکلات حل شده  و قیمت تخم مرغ به زودی تنظیم می شود. گرانی ها نه تنها در بازار تخم مرغ بلکه در تمامی بازارهای کالای اساسی وجود دارد.

تعرفه های وارداتی در مجلس تعیین شد

مجتبی یوسفی؛ نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی درخصوص جلسه مجلس روز گذشته به خبرنگار ما گفت: درجلسه روز گذشته مجلس درباره حذف ارز ۴۲۰۰ صحبتی نشده است اما بنای تعرفه های وارداتی قرارشد ۱۷۵۰۰ تومان در نظر گرفته شود و ارز ۴۲۰۰ که برای برخی از دوستان بود همچنان پا برجا است. اما احتمال این هم وجود دارد که ارز دولت حذف شود با وجود اینکه حدود ۸ هزار میلیارد دلار ارز دولتی بریا بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

امضاهای طلایی صاحب ارز ۴۲۰۰

وی در ادامه درباره ارز ۴۲۰۰ نیز اظهارداشت: ارز دولتی برای این داده شده بود که سفره های مردم کوچک نشود که در حال حاضر میبینیم که سفره های مردم روزانه کوچک و کوچک تر می شود این ارز ۴۲۰۰ نه به مردم رسید نه به تولید کننده به امضا طلایی ها رسید و آنها با نفوذی که در دولت دارند به راحتی این ارز را با دلالی به بازار برند و آزاد فروختند و این امر باعث شد تا سفره های مردم کوچک شود.

این نماینده درادامه افزود: آنهایی در این خصوص نفوذ سیاسی داشتند روزانه قدرت بیشتری پیدا کردند و اقشار ضعیف ضعیف تر شدند؛ به طور مثال قرار بود ۴٫۲ میلیارد نهاده های دامی با ارز ۴۲۰۰ وارد کشور شد اما این نهاده ها با قیمت آزاد به دست تولید کننده رسید این یعنی عملا ارز ۴۲۰۰ به دست تولید کننده نرسیده و دلالان و واسطه گران سودهای هنگفت به جیب زدند.

شعارروحانی محقق شد

مجتبی یوسفی در پایان درخصوص اینکه مردم دیگر نیازی به یارانه دولت ندارد نیز بیان کرد: درحال حاضر داریم به شعارهای انتخاباتی رییس جمهور میرسیم که گفتن کاری میکنیم که مردم به یارانه ۴۵ هزار تومانی نیازی نداشته باشند الان هم با یان یارانه حتی نمی توانند تخم مرغ بخرند چه برسد به مواد پروتئینی. این همه همه نشانه های سومدیریت ها است که این سو مدیریت ها به دو دلیل به وجود آمده یکی گره زدن اقتصاد مردم به سیاست و انتخابات آمریکا و دیگری عدم نظارت بر توزع یارانه های تولیدی که اصلا معلوم نشد چه اتفاقی رخ داد در حال حاضر کشاورز نمی تواند کود ونهاده دامی را با ارز۴۲۰۰ تهیه کند اما در بازار سیاه پر است از نهاده های دامی این یعنی عدم نظارت ومدیریت دولت در بخش توزیع.