عزه میرصادقی/خبرنگار اقتصادی/ لازمه حرکت قدم به قدم نظام اسلامی به سوی حیات طیبه, پاسخگویی مسئولان ضمن بیان عملکرد خود برای مردم به عنوان سهامداران نظام اسلامی است.

موضوع پاسخگویی,اهمیت وجایگاهی بس والا در دیدگاه امیرمومنان علی(ع)دارد.از جمله, گزارش دهی به مردم ,تاسیس مرکزی برای این منظور,نقد پذیری,در دسترس مردم قرار داشتن , گزارش گیری و حسابرسی کارگزاران حکومتی و اعلام آمادگی برای هر نوع پرسش.
در همین راستا سال ۱۳۹۸ نیز از سوی مقام معظم له, به سال “پاسخگویی مسئولان به مردم” نامگذاری شده است.
و در کلام معظم له” رهبر انقلاب اسلامی”
پاسخگویی یک مفهوم و حقیقت اسلامی بوده و همان “مسئولیت” است.

حال در جامعه فعلی ما ارتباط بین مسئولین و مردم در حداقل ممکن می باشد و این نیروهای خستگی ناپذیر که در جایگاه خطیر” خبرنگار و رسانه” پل ارتباطی بین مسئولین و مردم را بر عهده دارند.بشدت مورد بی مهری و بعضا بی احترامی برخی مسئولین واقع می شوند.
این در حالی است که در کشورهای,پیشرفته وصنعتی , خبرنگار به عنوان حرفه ای شاخص,و پردرآمد محسوب می شود.
من خبرنگار, باید ساعت ها معطل پاسخگویی , منشی و یا مدیر دفتر فلان مقام مسئول باشم و بعضا با بیراهه جواب دادن, خسته و منصرف,از پیگیری باشم. و این حق مسلم اطلاع رسانی به مردم ضایع می شود.
با بیان این مطلب که صندوق توسعه ملی , که در واقع ثروت ملی بین نسل ها و وذخیره ارزی کشورمحسوب می شود.
بایستی از جزئیات تصرف در آن اطلاع رسانی و گزارش شود.
و اینکه, این مقام مسئول جهت گفتگو با اصحاب رسانه در خصوص این مهم,
به زمانی نامشخص موکول می کند, چه تعریف و تفسیری در واژگان می توان گفت. ودر واقع با بهانه های بنی اسرائیلی تن به مصاحبه نمی دهند و کاملا دور از دسترس و دست نیافتنی هستند.

و اگر در کمال احترام و پذیرش,و صمیمانه و صادقانه , گفتگو و پاسخگو باشند,چنان عجیب است که گویا لاک پشت ها به پرواز در آمده اند و انگشت حیرت به دهان گرفته و از این شگفتی به وجد خواهیم آمد..