دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: تعدادی از بیماران تحت درمان در کمپ های ماده ۱۶ این استان معتاد متجاهر واقعی نیستند.

سعید آیتی ، اظهارکرد: تعدادی از بیماران برای اینکه هزینه درمان در بخش خصوصی به منظور ترک اعتیاد را ندهند به این مراکز منتقل می شوند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان بجنورد یک مرکز ماده ۱۶ برای ترک معتادان متجاهر آقا وجود دارد، افزود: ظرفیت کافی برای ترک این بیماران در این استان وجود دارد.

آیتی تصریح کرد: اما خراسان شمالی فاقد مرکز ماده ۱۶ برای معتادان متجاهر خانم است که این بیماران در مرکز ماده ۱۵ در شیروان درمان می شوند.

وی ادامه داد: پیگیری های زیادی برای راه اندازی این مرکز در استان انجام شده است اما هنوز به نتیجه نرسیده ایم.

این مقام مسئول در ارتباط با طول درمان معتادان نیز بیان کرد: طبق قانون باید هر فرد معتاد در کمپ ترک اعتیاد به مدت سه ماه تحت درمان قرار گیرد و بر اساس دستور دادستان این مدت از زمان را می توان تا شش ماه تمدید کرد.

وی خاطرنشان کرد: اما این افراد نیاز به طول مدت درمان بیشتری دارند تا از لحاظ روحی و روانی نیز مورد درمان قرار گیرند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: به همین دلیل اغلب افرادی که تحت درمان قرار می گیرند دوباره به چرخه استعمال مواد مخدر بازمی گردند و مانایی در افراد بهبود یافته در استان دو تا ۱۰ درصد است.

به گفته وی اغلب افرادی که در کمپ ماده ۱۶ بجنورد و مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ شیروان مورد درمان قرار می گیرند افرادی هستند که چندین مرتبه به آن مراکز ارجاع داده شده اند.