هرچه به شور و حال انتخابات نزدیک میشویم کرونا به فراموشی سپرده می شود. یادمان می رود که چه اتفافاتی در نوروز رخ داد و ما هزاران عزیز را به خاطر سهل انگاری ها از دست دادیم .

عزیزان ما به دلیل اینکه ما پرتکل های بهداشتی را رعایت نکردیم جان دادن در حال حاضر هم با عادی انگاری تلاش براین داریم که کرونا را به دست فراموشی بسپاریم که این خودش به معنای موج دوباره کرونا است موجی که اینبار می تواند وحشتناک تر از گذشته باشد چرا که در کشورما در حال حاضر گونه های جهش یافته کرونا به شدت افزایش پیدا کرده است چرا کرونا در پشت هیچ مرزی نمی ماند.

در صورتی که در چند روز اخیر اخبار اعلام کرده است که تهران در وضعیت نارنجی به سر می برد اما شواهد نشان می دهد که شرایط تهران قرمز است چرا که کرونا همچنان در حال چرخش بین افرادی است که واکسیناسیون نشده اند با برگزاری انتخابات می توانیم شاهد این باشیم که موج جدیدی در تهران ایجاد شود و آتش کرونا دوباره زبانه کشد.

و در نهایت باید به فرآیند انتخابات را نگاهی داشته باشیم ؛ بحث ثبت‌نام، تبلیغات و روز انتخابات. این سه قسمت در پروتکل‌های ما پیش‌بینی شده است. در زمینه ثبت‌نام تمهیداتی اندیشیده شد که اجرا شد و تشکر می‌کنیم که خوب رعایت شد. البته مواردی از تجمع هم بود اما در مجموع در مرحله ثبت‌نام فشار کمتری بود. البته باید توجه کرد که شاید بسیاری از کاندیداها برنامه‌هایی در زمینه حوزه سلامت داشته باشند و درباره مدیریت کرونا هم بحث شود، اما باید بدانیم که یکی از مهمترین مسائل مدیریت کرونا رعایت پروتکل‌ها است و کاندیدها از هم اکنون باید دقت داشته باشند که طبق پروتکل کرونا تجمع نباید باشد، فاصله‌گذاری رعایت شود، تهویه مناسب باشد، فضای سربسته نباشد و فضای باز باشد، از فضای مجازی و صدا و سیما استفاده کنیم، ماسک استفاده کنیم و … فکر می‌کنم برای یک کاندیدا بیشترین چیزی که تاثیر گذار است، افرادی که دورش جمع می‌شوند، نیست، بلکه برنامه‌هایی است که از سوی او اعلام می‌شود.

در پایان باید اظهار داشت که بهتر است شور این انتخابات را اول دید اگر شور این انتخابات زیاد باشد باید حواسمان به کرونا و آتش خانمان سوزی که دامن خانواده ها را می گیرد باشیم و باید دید مسوولین برای این روز چه تصمیمی خواهند گرفت و چه راهکاری را برای عدم انتشار کرونا در نظر گرفته اند.

  • نویسنده : مونا ربیعیان