شمار مبتلایان و جان‌ باختگان کرونا به صورت تصاعدی در حال افزایش است. بیماری خیال فروکش کردن ندارد. پنهان کردن آمار کشتار کرونا در ایران و ارسال گزارش های غیرواقعی به سازمان بهداشت جهانی موضوعی است که این روزها توسط علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران مطرح شده است.

گزارش‌ ها از بیمارستان ‌های ایران حکایت از کمبود ظرفیت و کمبود جدی و حاد پذیرش بیماران دلالت دارد. ستاد ملی کرونا در ایران از دو برابر شدن میزان مرگ ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در گروه سنی ۳۰ تا ۵۰ سال خبر داده است. بیمارستان های کشور در وضعیت خوبی نیستند و علی رغم تلاش حداکثری کادر درمان، کمبودها و سوءمدیریت در این مرکز درمانی بیداد می کند. گزارش شده است در برخی شیفت ها حتی یک پزشک عمومی برای ویزیت بیماران در اورژانس حضور ندارد. همچنین در بیمارستان ها وضعیت کمبود و خستگی نیروهای کادر پرستاری و درمان بیداد می کند.

فاجعه آنقدر فراگیر و آشکار است که نیاز به شرح ندارد. برای انتخاب و رأی اعتماد وزرا حداقل دو هفته وقت لازم است. دو هفته برای چنین وضعیت کرونایی در کشور زمان زیادی است و چاره ای نیست که برای شتاب تغییرات مدیریت فعلی کرونا در کشور، رئیسی حداقل گزینه‌ های پیشنهادی خود را به عنوان سرپرست برای وزارت بهداشت و درمان و وزارت کشور  منصوب کند.

سرانجام سازمان جهانی بهداشت پس از اینکه در گذشته مقامات وزارت بهداشت و درمان ایران عنوان می کردند که کشور ایران جزء کشورهای برتر در مقابله با بیماری کرونا است و این سازمان تأیید می نمود، نسبت به تجدید نظر در گزارش قبلی خود درباره مدیریت کرونا در ایران پرداخت و طی بیانیه ای در روزهای سونامی کرونا و کشتار دسته جمعی ایرانیان لب به اعتراف گشود و ایران به عنوان آلوده ‌ترین نقطه دنیا به کرونا در دو هفته گذشته معرفی شد. براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، روند صعودی ابتلا به کرونا در هفته ‌های اخیر سبب شده است ایران آلوده ‌ترین نقطه به کرونا در دنیا معرفی شود. کند بودن روند واکسیناسیون از یک سو و کاهش رعایت پروتکل ‌های بهداشتی از سوی دیگر دلیل اوج‌گیری کرونا در کشور مطرح شده است. سازمان بهداشت جهانی در حالی نسبت به گستردگی شیوع کووید -۱۹ در جمهوری اسلامی ایران خبر داده است که نسبت به تأثیر بیماری بر زندگی و وضعیت معیشت مردم ابراز نگرانی کرده است. به نظر می رسد سازمان جهانی بهداشت هشدار می دهد که با پیشرفت بحران کرونا در ایران، این کشور غیر قابل زندگی است.