این روزها کرونا رو به فراموشی رفته است بیماری که از سال 98 وارد کشور شد اما با تاخیر اعلام گردید از این سو کنترل این بیماری از دست مسوولین خارج شد.

اوایل این بیماری مردم به قدر ترسیده بودند که حتی برای بیرون رفتن از دستکش و ماسک و الکل استفاده می کردند اما امروزه به زور ماسک میزنند. نکته این است که این بیماری خودش را هر ماه به گونه ای جدید خودش را نشان می دهد و این باعث شده تا تعداد فوت شدگان بیشتر از قبل شود.

این بیماری نه تنها از لحاظ مرگ و میر مردم را به خطر انداخته است بلکه از لحاظ هزینه نیز مردم را کلافه کرده است هزینه های درمان به قدری افزایش پیدا کرده است که مردمی که در طبقه متوسط بودند هم فقیر شده اند.

مردم در حال حاضر حتی حاضر نیستند برای درمان به بیمارستان ها بروند چرا که هزینه درمان کمر شکن شده است اما کسی هم توجهی به این نیم کند که اگر مثل اوایل این بیماری به ان توجه شود و مردم از ماسک و الکل استفاده کنندو فاصله اجتماعی که یک متر است را رعایت کنند شاید این بیماری جان کمتری از مردم را بگیرد و یا بیماری کنترل شود اما مردم به دلیل عادی انگاری هایی که مسوولین انجام داده اند مردم دیگر توجهی به هشدارها ندارند بنابراین هرچه کارشناسان هشدار می دهند مردم دیگر باور نمی کنند چرا که مسوولین با تبلیغات امار واکسن که اعلام کردند باعث شدند تا مردم دیگر ترسی از کرونا نداشته باشند اما باید به این نکته توجه کرد که این واکسن ها نمی تواند برای سویه های دیگر کرونا باشند چرا که هر سویه با سویه های دیگر متفاوت است و بیماری پیشرفت می کند.

باید دید مسوولین چرا عادی انگاری را با بازگشایی ها و اعلام آمارهای واکسیناسیون انجام داده اند و برای پیک پنجم چه برنامه ای دارند یا قرار است مانند دیگر پیک های غافلگیری را داشته باشیم.

  • نویسنده : مونا ربیعیان ؛ سردبیر