معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: با راه اندازی پروژه‌های بزرگ اقتصادی در استان، در آینده شاهد تحولات بزرگی در حوزه کارآفرینی استان خواهیم بود.

هدایت حاتمی در نشست اعضای هیات امنای کانون کارآفرینی استان کرمانشاه که امروز(۸ مهر) برگزارشد، با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی، آمار بالای بیکاری، پایین بودن درآمد سرانه مردم و برخی ناهنجاری‌های اجتماعی در استان، اظهارکرد: برای خروج از این شرایط و کنار زدن مشکلات باید تا جایی که ممکن است بتوانیم در بخش سرمایه گذاری و کارآفرینی فعالیت کنیم.

وی تاکید کرد: هرچند طی چندسال اخیر کارهای زیادی را انجام داده‌ایم و برای امسال هم هدفگذاری کرده‌ایم که حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه جذب کنیم، اما هنوز خیلی عقبیم و کارهای انجام شده و سرعتی که داریم، کافی نیست.

معاون استانداری کرمانشاه اضافه کرد: در استان کرمانشاه در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری، صنعت و … ظرفیت‌های بسیار بالایی برای سرمایه گذاری و کارآفرینی داریم که البته تاکنون کارهایی در این بخش ها انجام گرفته، اما باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

وی اظهار کرد: علیرغم همه کارهایی که کرده‌ایم، اگر خودمان را با استان‌هایی همانند فارس، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و مرکزی مقایسه کنیم، می‌بینیم که خیلی از آنها عقب افتاده‌ایم و باید کارهای بزرگی انجام دهیم که به آنها نزدیک شویم.

حاتمی تاکید کرد: البته درحال حاضر پروژه‌های بزرگی همچون پتروشیمی اسلام آبادغرب، پتروپالایش آناهیتا، اسیدسیتریک و قوطی سازی زمزم را داریم که درحال راه اندازی هستند و با راه اندازی آنها باید در انتظار تحولی بزرگ در حوزه کارآفرینی استان باشیم.

وی گفت: هرچند در شرایط فعلی اکوسیستم کارآفرینی در استان وجود دارد، اما باید بتوانیم آن را فربه‌تر و گسترده‌تر کنیم و در این راستا هر حمایتی که لازم باشد را انجام می‌دهیم.

معاون استانداری کرمانشاه با تاکید براینکه باید برای آینده استان هم کارآفرین سازی کنیم، اعلام کرد: برای تحقق این هدف، نیازمند راه اندازی مدرسه‌های کارآفرینی هستیم و باید از همان سنین پایین روی کودکانمان کار کنیم تا فرهنگ کارآفرینی در استان نهادینه شود.

حاتمی در ادامه خطاب به اعضای هیات امنای کانون کارآفرینی استان گفت: مدل سازی، تسهیل گری در راه اندازی کسب و کارها، حمایت از کارآفرینان در قالب استارتاپ‌ها، آموزش و مهارت، بزرگداشت و قهرمان سازی از کارآفرینان، داشتن طرح‌های بلند مدت و کوتاه مدت، شناسایی و تلاش برای رفع چالش‌های حوزه کارآفرینی، ورود به حوزه‌های دارای ظرفیت استان برای ایجاد کارآفرینی، شبکه سازی سمن‌های حوزه کارآفرینی و …از جمله اقداماتی است که باید در دستور کار قرار دهید.