مشکلات اقتصادی بر هیچ هموطنی که در داخل کشور زندگی می کند پوشیده و قابل انکار نیست راهکاری برای این مشکلات ارایه دهد که البته باید این راهکارها عملی باشد. قطعا رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی و هر چالش دیگری بر سر راه کشور نیازمند انتخاب مدیر اجرایی توانمند و کارآمد است و هر چه میزان مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد و فرد منتخب از پشتوانه بالای رای مردمی برخوردار شود، قطعا بهتر می تواند برای رفع این مشکلات از توانمندی داخلی و خارجی استفاده کند.

اگر چه تا حدودی مشکلات معیشتی به خاطر مسائل مختلف ، مردم را زمین‌گیر کرده است ، ولی داوطلبان باید تا پیش از برگزاری انتخابات با شناسایی مشکلات سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی جامعه ، برنامه ها و راهکارهای لازم را برای برون رفت از این مشکلات ارائه دهند.به عبارت دیگر مردم از میان داوطلبان ریاست جمهوری، یک نفر را علاوه بر داشتن برنامه مناسب و مدون ، به عنوان مرد میدان عمل ، دلسوز ، شجاع و آشنا به درد و مشکلات مردم انتخاب کنند.

براساس قانون اساسی، رئیس جمهور دومین مقام رسمی کشور است و در عرصه کل مسائل اقتصاد و کل برنامه بودجه کشور صراحت دارد. همچنین در حوزه مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاست داخلی، استانداران، فرمانداران، تقسیمات کشوری و سیاسی، حوزه روابط بین الملل و سیاست خارجی و روابط با دنیا و کشورهای منطقه و بسیاری از امور دولت و رئیس جمهور ذی مدخل است. وقتی حدود اختیارات رییس جمهور شفاف گفته نمی شود مردم احساس می کنند شخصی که به آن رای می دهند قرار است همه مشکلات را حل کند و فرد منتخب هم چون از حدود اختیارش آگاه نیست وعده های غیر عملی می دهد و در نهایت کار به جایی می رسد که در پایان دوره همه مردم از منتخب خود ناراضی می شوند.

  • نویسنده : حسین کریمی ؛ مدیر مسوول