وزیر خارجه روسیه درباره روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی اعلام کرد، خواهان حفظ منافع فلسطینی‌هاست.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با ایستگاه‌های رادیویی روسیه گفت: طرفدار بهبود روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی است اما مخالف انجام این کار بر خلاف منافع فلسطینی‌هاست.

پیش از این لاوروف در خصوص اوضاع سوریه و کشورهای عربی اعلام کرده بود: “اگر همه طرفین در این مورد از ما درخواست کنند، آماده ارائه خدمات میانجیگری خود برای حل و فصل هرگونه درگیری هستیم. تاکنون چنین درخواست‌هایی دریافت نکرده‌ایم. ما دارای روابط خوبی با همه کشورها بدون استثنا از جمله همه اعضای شورای همکاری خلیج فارس هستیم.

وی افزود: من می‌دانم که دولت آمریکا سعی در آشتی دادن طرف‌های آشتی ناپذیر دارد و تلاش می‌ورزد عربستان سعودی و نزدیکترین شرکای این کشور را به ایجاد پل‌ها و آشتی کردن با قطر ترغیب کند. ما برای هر تلاشی که در جهت متحد کردن کشورها و نه جدا کردن آنها و ایجاد خطوط تقسیم باشد ، آرزوی موفقیت داریم. یک بار دیگر تکرار می‌کنم که اگر در این مورد از ما درخواست شده و همه طرف‌های درگیر علاقمند باشند آماده کمک خواهیم بود. “

وزیر امور خارجه روسیه امروز، چهارشنبه اظهار کرد: “ما از بهبود روابط اسرائیل با همسایگان خود و سایر کشورهای منطقه استقبال می‌کنیم اما مخالف این هستیم که این کار به قیمت منافع ملت فلسطین انجام شود، (منافعی) که در همان قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل، که ایجاد کشور یهودی را اعلام کرده، ذکر شده است.”

وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد، “در لیبی ، ایالات متحده آمریکا بسیار فعال است و همچنین در تلاش است” این منازعه را در جهت منافع خود  از جمله به منظور تضعیف ترکیه و تضعیف فدراسیون روسیه انجام دهد. این امر به صراحت بیان می‌شود.”

وی تاکید کرد: آمریکا با فعالیت در لیبی تلاش می‌کند با اقدامات خود، ترکیه و روسیه را ضعیف کند.