شهردار تهران گفت: دستگاه‌های اجرایی و نظارتی انتخابات امین هستند و امین بودن و دقت، بستر رقابت را فراهم می کند.

علیرضا زاکانی صبح امروز در گردهمایی عوامل انتخابات تهران، اظهار کرد: امروز روز نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با امامت است. سال ۸۸ برای اولین بار شرایطی در کشور رخ داد که به بهانه انتخابات، مردم را مقابل هم قراد دادند. هر موقع این برنامه را در هر کشور اجرا کرده بودند، موفق شده بودند اما پرونده فتنه با حضور پرشکوه مردم بسته شد.

وی افزود: سال ۹۸ به بهانه اقتصاد و سال گذشته به بهانه یک گسل فرهنگی این شرایط ادامه یافت و کشور دستخوش آشوب شد. هنوز هم کشور از اتفاق سال گذشته دستخوش رنج است، بنابراین هرچیزی ممکن است دستخوش عده ای برای بهانه‌جویی قرار گیرد پس بصیرت و در صحنه بودن نیاز کشور است.

وی با اشاره به تعداد صد هزار نفری عوامل اجرایی انتخابات، افزود: چارچوب انتخابات و سیاست ها روشن بوده و نگاه عمیق رهبری معطوف به مشارکت بالا، رقابت، امنیت و سلامت انتخابات است. کارگزاران انتخابات در اجرای این چهار مولفه به صورت مستقیم سهیم هستند.

شهردار تهران افزود: کارگزاران انتخابات می توانند موتور محرک برای حضور باشکوه مردم در انتخابات باشند. اطمینان دادن شما از سلامت رای، مردم را به حضور در انتخابات تشویق می کند. تضمین سلامت انتخابات، موجب ایجاد رقابت انتخابات می شود. دستگاه‌های اجرایی و نظارتی ما امین است و این دقت، بستر رقابت را فراهم می کند. تک تک اعضای بدنه اجرایی و نظارتی انتخابات، سلامت انتخابات را تضمین می کنند.

زاکانی در پایان گفت: ما در مدیریت شهری نسبت به انتخابات تکالیفی داریم که امیدواریم در حد اعلا بتوانم وظایف خود را ایفا کنیم. امکانات شهرداری در خدمت ستاد انتخابات، استانداری و فرمانداری و همه عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات خواهد بود.