در روزهای اخیر آمار مرگ و میر کرونایی زیاد شده است و این نشان از بی تدبیری ها دارد نکته این است که نیمی از کسانی که واکسن تزریق کرده اند بیشتر مبتلا به کرونا می شوند و جان خود را از دست می دهند چرا که واکسن آنتی بادی ایجاد نمی کند که مردم فکر می کنند واکسن زده اند می توانند به راحتی پرتکل های بهداشتی را رعایت نکنند.

از طرفی برخی از مردم به دلیل افزایش قیمت کالاهای اساسی در کشور حاضر نیستند تا پرتکل های بهداشتی را رعایت کنند چرا که ندارند روزانه ماسک تهیه کنند تا از خود خانواده اشان نگهداری کنند در این میان مسوولین باید به این فکر کنند که در کنار کرونا افزایش قیمت هم مورد توجه است که باید به آن توجه ویژه شود.

دولت سیزدهم برای اینکه کرونا و تورم را کنترل کند نیاز دارد تا امید به زندگی را در کشور افزایش دهد چرا که امید به زندگی می تواند کمکی باشد برای اینکه مردم حداقل پرتکل های بهداشتی را رعایت کنند یا اینکه امید به زندگی پیدا کنند.

اگر بگوییم نمی توانیم که باید بدانیم نتوانستن از دو منشا ایجاد می شود از ضعف و نیز از عدم آگاهی از مسائل پیش روی، در این صورت نباید توقعی داشت که جامعه مسیر صحیح پیشرفت و تعالی اقتصادی و سیاسی و فرهنگی قرار گرفته و آن مسیر را طی کند. ببینید اگر افراد ضعیفی به صِرف هم گرایش بودن با حاکمیت ها وارد عرصه شوند و از حضور نخبگان و برجستگان به وسیله فیلترهای به ظاهر قانونی ممانعت شوند، خروجی چنین سیاست های، «نتوانستن» است .

همیشه استفاده از افعال معکوس مانند نمی توانیم ناامیدی باعث می شود مشکلات بیشتر از قبل به چشم بخورد و این نارضایتی مردم رابه همراه دارد باید مسوولین سعی کنند امید را به زندگی مردم برگردانند امید می تواند خیلی مواقع مشکلات را آسان جلوه دهد اما نباید از این نکته گذشت که امید به تنهایی مشکلات مردم را حل نمی کند امید به شرط اینکه وزرای دولت سیزدهم با همکاری بتوانند مشکلات را برای مردم سهل کنند.

  • نویسنده : حسین کریمی